Giovedì 14.11

8.30 – 9.15, Aula Magna
CONFERENZA PLENARIA
Lisa Wagner, Universität Zürich

Which character strengths matter most at school? Addressing the role of students’ character strengths in achievement and well-being at school
(Quali character strengths contano di più a scuola? Il ruolo dei character strengths sui risultati e il benessere scolastico degli studenti)
Lingua: inglese con traduzione simultanea in italiano

9.15 – 9.45
PAUSA CAFFÈ

9.45 – 11.00
SESSIONI PARALLELE

  • SESSIONE 9 (italiano), aula A120
    • Marone F., Navarra M., Buccini F., Strategie di inclusione scolastica, benessere in classe e processi di soggettivazione dei figli degli immigrati nella città di Napoli
    • Basso A., Cornaglia Ferraris P., La terapia dell’avventura a bordo di Nave Italia (cancellato)
    • Labalestra R., Marani E., Quintiliani G., Ghezzi C., Centri di integrazione nelle scuole della periferia romana (cancellato)
  • SESSIONE 10 (inglese), aula A121
    • Neary S., Ruggeri M., Wellbeing PArtners: a targeted approach to minimizing PA student burnout
    • Goodman L., Manno M., “The only class that has prepared me to live a better life”: the impact of a credit-bearing well-being course at a diverse American university
    • Potter C., Teaching resilience to at-risk undergraduates

11.00 – 11.15
PAUSA

11.15 – 12.30
SESSIONI PARALLELE

  • SESSIONE 11 (inglese), aula A120
    • Maggiolini S., Zanfroni E., Differentiation for inclusion: promoting educational well-being for every student. An Italian case study
    • Nohilly M., Tynan F., Promoting well-being in Irish primary schools: an exploratory study incorporating the voices of teachers
    • Santilli S., Ginevra M. C., Nota L., ‘The Good Actions’: a kindergarten children intervention to promote social behavior and an inclusive friendship
  • SESSIONE 12 (inglese), aula A121
    • Milan L., The implementation of the Schoolwide Enrichment Model to promote talent development in Italian schools
    • Strobel J., Koch A. F., Outside the box or in the norm? Differential aspects of student misbehavior and wellbeing as a potential multi-level outcome
    • Zambianchi M., The relevance of time perspective for the eudaimonic well-being in the emerging adulthood

12.30 – 12.45, Aula Magna
CHIUSURA
Lorena Rocca, responsabile ricerca del Dipartimento formazione e apprendimento (DFA)
Egloff Michele, responsabile del Centro competenze innovazione e ricerca sui sistemi educativi (CIRSE)

12.45 – 13.30
APERITIVO DI SALUTO